SH@KER

از شیر مرغ تا گوشت ادمیزاد

SH@KER

از شیر مرغ تا گوشت ادمیزاد

دور گوشی تلفن همراه خود را دیوار آتشین بکشید

دور گوشی تلفن همراه خود را دیوار آتشین بکشید

فارس: حفاظت از اطلاعات موجود در گوشی تلفن همراه نیازمند اطلاع از آسیب‌ها و خطراتی است که این فناوری را تهدید می کند؛ در اینجا به معرفی چند نرم‌افزار مهم امنیتی حفاظت از این وسیله در کنار مهم‌ترین آفات و بدافزارهای مربوط به آن می‌پردازیم.

سه شرکت F-secure، BitDefender و Kaspersky از جمله مشهورترین شرکت های سازنده نرم افزارهای ضدویروس برای گوشی های تلفن همراه هستند. تولیدات این شرکت ها و دیگر شرکت های سازنده ضدویروس با اکثر مدل های گوشی های تلفن همراه و به خصوص تولیدات دو شرکت نوکیا و سونی اریکسون سازگاری دارد.

*- آنتی ویروس F-secure


نرم افزار همراه ضدویروس F-secure ضمن جلوگیری از سوءاستفاده از اطلاعات محرمانه ذخیره شده در گوشی در صورت سرقت یا گم شدن آن، مانع از دسترسی نرم افزارهای جاسوس به اطلاعات رد و بدل شده می شود.

به روزرسانی از طریق SMS، امکان بارگذاری دستی یا خودکار و قابلیت پاک کردن اطلاعات از راه دور از جمله قابلیت های این نرم افزار است. این ضدویروس با سیستم عامل های سیمبین، ویندوز موبایل و بسیاری از گوشی های هوشمند سازگار است.

*- ضدویروس BitDefender

نرم افزار ضدویروس BitDefender برای گوشی های همراه قادر به کنترل حافظه داخلی و کارت حافظه تلفن همراه است. این نرم افزار از طریق سرویس GPRS گوشی و حتی از طریق رایانه متصل به اینترنت قابل به روزرسانی است.

پشتیبانی آنلاین از جمله دیگر ویژگی های این محصول است. این ضدویروس هم با سیستم عامل های سیمبین، ویندوز موبایل و بسیاری از گوشی های هوشمند سازگار است.

*- آنتی‌ویروس Kaspersky

ضدویروس همراه شرکت Kaspersky از جمله دیگر محصولات شناخته شده در این زمینه است که قادر به حفاظت و رمزگذاری اطلاعات است. جلوگیری از انتقال اطلاعات شخصی و فعالیت های تخریبی بدافزارها بر روی گوشی ها، بلوکه کردن پیامک های مشکوک، پاکسازی پیامک ها از تهدیدات ویروسی و مراقبت جدی از سیم کارت و در نهایت مقابله با هرزنامه های تلفن همراه و قابلیت کنترل گوشی برای والدین از جمله ویژگی های این ضدویروس است.

امروزه دهها شرکت دیگر نیز در زمینه ساخت ضدویروس فعال هستند که هر یک از آنها دارای برخی یا تمام ویژگی های ذکر شده در بالا هستند و اسامی برخی از آنها بدین شرح است:

Anti Commawarrior ، Anti Cabir ،Avira Antivirus ،BullGuard Antivirus ، Commander Antivirus ، Disinfector ، McAfee Antivirus ، NetQin ، Norton Antivirus ، Panda Antivirus ، Simworks Antivirus ، Smobile VirusGuard ، Symantec Antivirus ، TrendMicro Mobile Security ، Zeon Antivirus ، exo Virus Stop ، Jiangmin Antivirus ، NetQin Antivirus .

از سوی دیگر اسامی برخی از مشهورترین بدافزارهای تلفن همراه که در 5 سال اخیر منتشر شده اند به شرح زیر است. البته گفتنی است که برخی از این کرمها، ویروس ها و تروجان ها در نسخه های متعددی عرضه شده اند:

Cabir، Flexispy، Fontal، Mabir، Skulls، AppDisabler، BlankFont، CardTrap، Cardblock، Dampig، Doombot، Drever، Fontal، Hobble، Locknut، Mosquit، Onehop، PbStealer، Phalls، RestartPhone، RommWar، SingleJump، Skudoo، Viver، CommWar، Keaf، Lasco، Mabir، StealWar

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد