SH@KER

از شیر مرغ تا گوشت ادمیزاد

SH@KER

از شیر مرغ تا گوشت ادمیزاد

آموزش مهارت‌های فناوری اطلاعات

آموزش مهارت‌های فناوری اطلاعات 

IT تعهد کافی برای آموزش پروژه‌های پایان یافته IT  این موضوع به طور دقیق در هنگام گسترش پیمان‌کاری و یا برپایی تاسیسات، بیش‌تر نمایان می‌شود. در هر صورت، بازشناسی و مبارزه با این گونه مشکلات حاصل نمی‌شود مگر با صرف زمان و نظارت بر جزییات مسایلی که در پروژه‌های موفق موثر بوده‌اند. با بازنگری عوامل موفقیت پروژه‌های پیشین می‌توان در پروژه‌های آینده، روش‌های مناسبی را در پیش گرفت. همچنین می‌توان زمینه‌های مناسب برای انتخاب پروژه‌های آینده را تا حد بسیار زیادی حدس زد. در هر پروژه جزییات بسیار زیادی وجود دارد که قابل درنگ و تامل هستند، از آن جمله می‌توان به دلایل بروز تاخیر در پروژه، صرف هزینه‌ی بیش از حد در آن، بالا بودن درصد اشتباهات و نیز ناتوانی در برآورده‌سازی نیاز مصرف کننده که از مشکلات بارز در هر پروژه است، اشاره کرد.

آموزش مهارت‌های فناوری اطلاعات

شگفت‌انگیز است که تمامی سازمان‌های
حتی اگر با مساله‌ی بررسی پروژه‌های گذشته به عنوان یک وظیفه‌ی انکارناپذیر برخورد شود، به جز تایید پروژه‌ی پایان یافته، کار دیگری در گروه انجام پروژه صورت نمی‌گیرد و تلاش‌های جدی برای پیدا کردن فهرستی از فواید آن برای به کارگیری در پروژه‌های آینده انجام نمی‌شود، نقاط ضعف و قوت، نظریات و دیدگاه‌ها، حتا آن زمان که در یک پروژه، بسیار مهم و قابل توجه باشند، کم‌تر مورد بازبینی قرار می‌گیرند.
مگر این که دوباره با مشکلاتی مشابه برخورد شود تا این نظریات برای پروژه‌های آینده مورد استفاده قرار گیرند.
●درس گرفتن از موفقیت‌ها:
این موضوع (بررسی پروژه‌های گذشته) همواره بیش از آن چه تصور می‌رود به صورت هم‌زمان نیاز به توجه و صرف انرژی دارد. با این حال این موضوع متوجه بخش IT و نیز دیگر بخش‌های مربوط می‌شود بدین معنا که بخش‌های مختلف درگیر با پروژه موظف به صرف زمان، هزینه و تلاش در این زمینه هستند. روشن است که باید از پروژه‌های قبلی، حتا آن‌ها که به طور نسبی با شکست روبه‌رو شده‌اند، درس گرفت. با این وجود حتا بسیاری از پروژه‌هایی که با شکست کامل روبه رو می‌شوند کم‌تر مورد توجه قرار می گیرند.
البته در کنار این موضوع نباید منافع حاصل از یک پروژه عظیم با موفقیت پشت سر گذاشته شده را از نظر دور کرد، چرا که این موضوع نیز می‌تواند کانال خوبی برای تشخیص و گسترش تکنیک‌های مناسب برای موفق ساختن یک سازمان باشد. جست‌وجو و کنکاش در گذشته همواره برای سازمان‌ها بسیار بااهمیت است. این کار به سازمان کمک می‌کند تا بتواند پروژه‌های آینده خود را با موفقیت به پایان برساند.
گاهی اوقات، بسیاری از کارهایی که برای یک پروژه انجام می‌شود، کارهای موثری نیست. برای مثال، زمان و انرژی زیادی صرف تنظیم لیست و گزارش ریسک‌های یک پروژه‌ی جدید می‌شود، اما نکات مثبت موجود در این گزارش‌ها و استانداردهای گذشته مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. هر چند ممکن است بسیاری از نکات پروژه‌های گذشته، در پروژه‌های اخیر نیز کاربرد داشته باشند.
انتظاراتی که از یک سازمان I T می‌رود:
در مثالی دیگر سازمانی در نظر گرفته می‌شود که با کسب یک تجربه، توانسته است در مرحله‌ای از چرخه‌ی دوام یا دوره‌ی عمر یک پروژه از بسیاری مشکلات آگاه شود. حال با این آگاهی، چرا به جای اصرار ورزیدن به استفاده از نمونه‌های استاندارد، از زمان و انرژی موجود برای کسب اطلاعات از تجربه‌های پیشین در مراحل مشابه یک پروژه استفاده نشود، تا بتوان دیگر مشکلات را نیز ریشه‌یابی کرد؟ بسیار رنج‌آور است که افراد درگیر با پروژه در مسیر اتمام یک پروژه متوجه ‌شوند که در حال کار برای سازمانی هستند که در آموزش این گونه مسایل ناتوان است. این مساله ممکن است، سبب شود که این افراد صنعت IT و یا سازمان‌های مربوط به آن را ترک کنند و خسارات جبران‌ناپذیری به این سازمان‌ها وارد آورند. بر این اساس، خوب است که آموزش به صورت مداوم و همیشگی در بخش‌هایی از پروژه‌ها گنجانده شود و با نظارت صحیح مدیران صورت گیرد.شاید یکی از راه‌های ایجاد انگیزه در افراد، قرار دادن این گونه آموزش‌ها در برنامه‌ی کاری آن‌ها باشد تا بتوان به راحتی این برنامه‌ها را در طرح نهایی قرار داد و آن را به اجرا درآورد.
در هر حال این روش تا زمانی که فقط به صورت صوری باشد و به شکل یک تعهد ضروری از سوی تیم IT تضمین نشود، هیچ کس نمی‌تواند با آن هماهنگ شود.در پایان، اگر برای این موضوع پاداش نیز در نظر گرفته شود، دیگر در نظر هیچ کس مسئولیتی بی‌پاداش تلقی نمی‌شود و می‌توان با آگاهی کامل از یک پروژه‌ی پایان یافته آن پروژه را در قفسه‌ی آرشیو پروژه‌ها قرار داد. این گونه هزینه‌ها چه در بخش IT و چه در بخش‌های مرتبط با آن موجب کاهش هزینه و اعتدال آن در دیگر پژوهش‌ها می‌شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
ستوده شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:04 http://saba055.blogsky.com

سلام دوست عزیز.
وب جالبی دارید .
ممنون که به وبم سر زدید اما انگاری اسم وبتون به مطالبتون نمیخوره .
مطلب همش در مورد فناوریه اما اسم وب چیزی دیگه میگه .
من موافق لینکم .

بی خیال شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:34 http://31051.blogsky.com

قالبت خیلی باحاله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد